
|
- Uitleg video.
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Uitleg video.
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Uitleg video.
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Uitleg video.
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Uitleg video.
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Eerste uitleg video. Hoe maak je de noemers gelijk (hoe maak je ze gelijknamig)?
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
- Tweede uitleg video. Hoe maak je iets moeilijker noemers gelijk (hoe maak je ze gelijknamig)?
- Bijbehorende interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Bijbehorende oefening op de computer.
|

|
- Uitleg video. Herhaling gelijknamig maken van de breuken.
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Uitleg video. Hoe maak je de noemers gelijk (hoe maak je ze gelijknamig)?
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Uitleg video. Hoe maak je de noemers gelijk (hoe maak je ze gelijknamig)?
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Uitleg video. Hoe maak je de noemers gelijk (hoe maak je ze gelijknamig)?
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|

|
- Uitleg video. Hoe maak je de noemers gelijk (hoe maak je ze gelijknamig)?
- Interactieve werkbladen met uitgewerkte antwoordbladen, te gebruiken als oefening of toets.
- Oefenen op de computer. Bij elke stap visuele ondersteuning van de uitleg met pizzamodel.
|
|
Bij deze paragrafen horen de leerwerkboeken:
Breuken voor groep 5 en 6 en
Breuken voor groep 7 en 8.
Bekijk de verkrijgbare titels op de winkelsite.
|
|
In deze leerwerkboeken wordt de derde bouwlaag van de wiskunde-piramide behandeld.
Het rekenonderwijs/wiskundeonderwijs is opgebouwd als een piramide: elke laag bouwstenen wordt zorgvuldig op de vorige gelegd; je kunt geen laagje missen.
Slechts één slechte leer-periode kan er de oorzaak van zijn dat een leerling een reken-bouwlaag mist waardoor hij of zij misschien zelfs nooit meer iets van wiskunde zal begrijpen.
Met deze leerwerkboeken worden hiaten in kennis voorkomen.
Ook kunnen ontbrekende kennislagen achteraf worden opgevuld.
Klik hier voor meer informatie over het belang van een leerwerkboek.
|
Hier onder de eerste video’s die horen bij de paragrafen over
Breuken optellen en aftrekken
Deze video’s staan ook op de pagina die hoort bij een paragraaf. Ga voor oefenen (online of met werkbladen) naar de paragraaf-pagina.